Chipsy z Cukinii Pieprz & Sól / Pepper & Salt Zucchini Chips (raw vegan)

18 marca 2015
Z kolejnymi oznakami wiosny mam coraz częściej ochotę na „lekkie wersje” jedzenia. 

Moja dzisiejsza propozycja to zdrowe, nie tuczące, warzywne chipsy. Smakują wyśmienicie!


Składniki:

– 1 spora cukinia (lub 2 mniejsze)
– 3/4 łyżki oleju z winogron (lub innego, dobrej jakości)
– 1 łyżka octu jabłkowego
– sól morska lub różowa himalajska
– kolorowy pieprz świeżo mielony

Wykonanie

1. Pokrój cukinię na cieniutkie plasterki.
2. Wymieszaj olej z octem jabłkowym i dodaj do pokrojonej cukinii. Dobrze wymieszaj.
3. Przygotowanie chipsów:
  Wersja „raw”
Włóż cukinię do dehydratora lub suszarki do warzyw i susz 8-10 godzin. Czas zależy od grubości plasterków i jakości urządzenia.
  Przygotowanie w piekarniku
Plasterki cukinii wyłóż pojedyńczo na blasze, wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w temperaturze 90 st.C przez około 2 godziny. W połowie tego czasu odwróć plasterki na drugą stronę. Chipsy muszą się wysuszyć, a nie spiec. Powinny być też chrupiące.

Przed umieszczeniem cukinii w piekarniku (lub w suszarce) plasterki lekko posól i przypraw świeżo mielonym pieprzem.


Spróbuj innych potraw z tymi składnikami

5 komentarzy

Kosmetyczne Pudełko 18 marca 2015 at 15:01

Mniam, chętnie wypróbuję 🙂

Odpowiedz
Biała Filiżanka 19 marca 2015 at 01:17

Takich chipsów nigdy nie robiłam. Muszę wypróbować, wyglądają smakowicie:). Ciekawa jestem czy zasmakują moim córkom.

Odpowiedz
Blue Almonds 19 marca 2015 at 08:16

Myślę, że tak :). Smakują podobnie jak ziemniaczane, tylko są delikatniejsze. Ważne, żeby były dość cienko pokrojone, dobrze wysuszone i przyprawione ze smakiem :).

Odpowiedz
Kasia knifeandspoon.pl 26 marca 2015 at 21:43

Napewno zrobię bardzo lubię cukinię. Dzięki za pomysł 😉

Odpowiedz
Blue Almonds 27 marca 2015 at 09:00

Proszę bardzo 😀

Odpowiedz

Zostaw komentarz

UA-52384226