Granola Śliwka & Orzech (raw vegan)

15 maja 2014
Granola ma wysoką zawartość białka i idealnie nadaje się na śniadanie lub jako przekąska. Pełnowartościowy posiłek da Ci więcej siły na cały dzień niż śniadanie z masą glutenu i nabiału, a ta Granola jest wyjątkowo zdrowa i wyjątkowo pyszna 🙂

Składniki:
– 1 szkl. niepalonej kaszy gryczanej 
– 2 łyżki rodzynek
– 2 łyżki pestek dyni
– 2 łyżki orzechów laskowych
– 2 łyżki orzechów włoskich
– 1/2 szkl. pokrojonych suszonych śliwek
– 2 łyżki czystego syropu klonowego
– 1/2 łyżeczki cynamonu cejlońskiego

Wykonanie:
Przygotowanie kaszy gryczanej
1. Zalej na noc kaszę gryczaną wodą.
2. Na następny dzień wylej wodę i przepłucz kaszę. Powtarzaj tę czynność 2 razy dziennie.
3. Po 2 dniach kasza powinna lekko kiełkować. Wtedy wypłucz ją dokładnie ostatni raz, wysyp kaszę na gazę i zostaw do wysuszenia.

Na słońcu trwa to bardzo krótko (na tarasie, balkonie czy na parapecie w kuchni) albo w suszarce do warzyw czy w otwartym piekarniku, max 45 st.C. Po wysuszeniu jest chrupiąca :). Sama kasza nie ma żadnego smaku.

Kolejne kroki
Wysuszoną kaszę gryczaną wymieszaj z pozostałymi składnikami. Granola jest gotowa :). Przechowuj w lodówce, w szczelnym pudełku.

Wskazówki
Granolę podawaj ze świeżymi owocami oraz mlekiem roślinnym  (np. z nerkowców i daktyli ) lub z migdałowym jogurtem.

* Kasza gryczana nie zawiera glutenu. Zasadniczo jest niesieniem, a nie ziarnem. Jest doskonałym źródłem białka, kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy B oraz minerałów.

Spróbuj innych potraw z tymi składnikami

2 komentarze

Czarnowłosa 15 maja 2014 at 09:00

Skusiła mnie taka granola. Nigdy nie kiełkowałam kaszy.

Odpowiedz
MagPie 15 maja 2014 at 09:08

Warto spróbować, bo jest naprawdę pyszna, trzeba tylko koniecznie ją płukać, bo wydziela dużo kleju. Do granoli można też użyć namoczonej kaszy parę godzin, ale ja wolę taką 2 -dniową.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

UA-52384226